Första advent igår


Första advent var det igår. Det kändes inte som det. Varmt och dimmit ute. Satte upp julgardiner och julstaken i köket. Resten tar vi under veckan. Lill-matte var snäll och strök gardinerna.

Så klart var Nike med på ett hörn.....

Det blev fint i köket men jag undrar vad som hänt med min novemberkaktus.
Den har blommat med hundratals blommor varje år men i år är det bara en....

Kan en katt vara skyldig till det hela?????

Nej!!! Inte Nike, hon tycker inte om blommor .

Jag och lill-matte var och fikade hos Ingrid och Ligan. Det var trevligt och träffa hela gänget och kladdkakan var lika underbar som förut. Men vi åt bara halva kakan den här gången.
Jag fick årets första glögg med chokladsmak. Den var god.

Imorgon ska Nike demonstrera hur man slår in en katt......



Kommentarer
Postat av: Ligans talesman

Tusen tack för trevligt besök.

Det gör vi om. :-)

2009-12-01 @ 14:15:10
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0