Matte är ledig idag =)

Kan inte riktigt kalla det ledighet men det står på schemat "ledig".
Började med tvättstugan kl. 7.30, sedan skulle jag följa barnen till skolan. När jag gick hem igen passade jag på och handla också. När jag kom hem var det städning på övervåningen, byta lakan, marsvinet Loppan fick buren rengjort, dammsugning och tvätta golven m.m.

"Vattnet är smutsigt. Är det mina hårbollar som simmar där?"

Tillbaka till tvättstugan, mera tvätt att tvätta. Sedan var det dax och städa nedre botten. Nike höll sig undan för det mesta men var nyfiken på skurhinken med vatten. När jag var klar i tvättstugan kom jag på att jag hade lovat min mor och gå ut med hennes två hundar, så det var bara hoppa på cykeln och trampa iväg. Väl framme mötte jag min lille-bror. Jag blev lite förvånad, han skulle juh vara i skolan???????!!!!!!!!!
Det visade sig att han hade kollat fel på sitt schema och var hemma idag. Jag hade inte behövt åka dit idag. Men när jag nu ändå var där och min bror var där, fick han styla om bloggen :). Visst blev den fin????
Han hade lovat att göra det, men vi hade inte hittat tiden till det. Han pluggar till Civilingenjör med inriktning till datanörd eller något sådant *skratt*. Jag lär mig aldrig vad han nu läser......
När vi var klara, var det dax och hämta barnen från skolan och nu sitter jag här framför bloggen. Det ska bli skönt och gå till jobbet imorgon och vila upp sig :)

Kommentarer
Postat av: Ligans Talesman

Det är ju såå kul med städning.

Speciellt som man bara behöver övervaka det hela.

skratt

2009-10-10 @ 18:58:08
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0