Släppte ut Nike på landet............

Jaha, vad ska jag säga. Hade bestämt mig att släppa ut Nike på landet. Är ni nyfikna på vad hon gjorde, vad hände???
Då får ni vänta ett tag till, för först berättar jag hur det har varit där :)
Vi kom dit sent på fredag kväll. Det var kallt i stugan, bara +5, burr.... vad vi frös innan kaminen och elementerna värmde upp kåken.
Mini-matte fryser, har jackan på under täcket...

Nike gick sin runda som förra gången...




När hon var klar slängde hon sig på hallgolvet och snurrade :)
"härligt och var på landet Matte. purr..purr.."


När vi fått upp värmen i stugan var det dax och gå natta kudden. Nike var inte trött men det smittade av sig när Husse och Mini-matte somnade.
" Vaddå!! sover ni jag vill leka"

" Hmm, om jag biter i tån, kanske vaknar mini-matte??"

"Jag får väl lägga mig och vänta tills de vaknar"

"Jag känner mig lite trött..."

"Sömnig, sömnig..."

"ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz"


På lördag morgon var det lite duggregn ute, då öppnade vi dörren och släppte ut Nike.
"Ska jag gå in eller ut??"

"Kollar läget här...."

Nike gick ner första trappsteget och vände tillbaka in...
"Det är juuh blött och kallt, jag går in"

Resten av dagen tillbringade hon så här..

Och så här...

Jag tror ni förstår *skratt* hon sov hela dagen. Vi passade på och åka in till Norrtälje och köpa lite vårblommor som jag och mini-matte planterade. Så klart hittade jag en "bra och ha sak."

En fin sak som jag var tvungen och ha för att mata fåglarna, men såg inte en enda fågel som åt ur den på hela helgen :)

Resten av lördagen jobbade vi på gården. Vi brännde skräp och planterade vårblommor, var ute hela dagen. Jag fick nog "friskluftsförgiftning". Somnade gått på natten efter att fått tillbaka min säng som var upptagen..
"Va!! menar du att jag ska flytta på mig??"

På söndagen var det en bra förmiddag, solen sken...

just idag bestämde sig Nike att nu är det dax och utforska omgivningen...

Hon stod en stund vid trappan och spanade runt..


Sen gick hon iväg..hade svårt och hänga efter med kameran :)

mot lill-stugan


Upp till utedasset. Trodde hon skulle till gammel-matte men hon vände tillbaka...med full fart :)

sen nosade hon runt bakom lillstugan

kollade läget bakom storstugan

framsidan

ner till garaget..



Till slut orkade jag inte springa efter med kameran. Började istället och pyssla med trädgården och passade på och slipa en byrå ute medans vädret tillåter det...Nike kollade till oss då och då men trosade runt själv. Vet inte hur långt hon gick. Efter ett par timmar gick hon in och.....

ZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzz.. trött efter en tuff förmiddag.

På eftermiddagen började det regna så vi åkte hem.

Tack Ingrid för en sååå underbar katt. Jag blir mer och mer förälskad i Nike för varje dag som går!!!!!!!!
Nike verkar inte tycka vi är så dumma heller :)))

I LOVE YOU, min lilla prrrrinsessa!

Kommentarer
Postat av: Ligans Talesman

ler

Jo, det känns som om hon gillar er lite ja...

skratt

Nej skämt åsido är jag supertacksam över att hon fick komma till just er.

Undrar vad som händer när hon träffar på Gamla Ligan därute.

bävar :-9

2009-10-05 @ 20:16:33
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Pavvi

vad kan jag säga? ni verkar ha en underbar katt :)



jag kommer hem i helgen, kanske får jag komma och hälsa på om ni är hemma?



kramar!

2009-10-08 @ 15:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0