Nike på landet

Vi har varit på landet i helgen. Kom iväg sent på lördagen för att mini-matte var på kalas.

Bilresan till Norrtälje gick bra, både Cilla och Nike somnade i bilen. När vi kom in till stugan var det dax och släppa ut Nike. Hon började utforska stället på en gång. Hade svårt och hänga med kameran *skratt*


"Var är vi matte???"


"Jag kollar läget här nere"


"Vad finns det här borta då?"


"Ahaa, sovrum/vardagsrum"


"Min fåtölj och min säng, härligt"


"Nu känns det bra"


"MITT BORD, BARA MITT"


"Nu känner jag mig hemma, matte"


Det gick bra med Nike. Hon gick runt i tio minuter och sen tog hon över köksbordet *ler*
Hon hittade sitt lugna vrå under sängen. Där var hon och sov.

Nästa dag när jag vaknade var det första jag såg, Nike som solade....

"God morgon matte, solen skiner skönt"


"Sååååå skööönt och varmt"


"Ska jag väcka mini-matte?"


"Okej, killekill kittla med svansen. Hon är vaken nu!"


Får jag presentera Husse med sin lilla-Prrrrinsessa :)


Vi hade lite och göra på landet. Jag var och fixade i trädgården, sedan skulle jag byta matta i köket och då övervakade Nike det hela. Hon såg till att allt blev perfekt.

"Hallo, vem har vänt MITT bord?"


"Matte!!! Sopa bättre, det finns skräp kvar på golvet!!"


"Okej det är bra nu. Sätt tillbaka mitt bord!!!!"


Det gick jättebra i helgen. Vågade inte släppa ut henne men det blir väl någongång. Innan jag slutar och blogga idag, ska jag visa vad jag köpte....


Visst är den söt!!!

Kommentarer
Postat av: Ligans Talesman

Tja, hon ser ut att ha tagit det hela med den ron som bara Nike gör nuförtiden.

Du får faktiskt städa bättre Sanna.

Hon kan ju bli smutsig !!

Den sista holken vill jag ha.

Urläcker..............

2009-09-21 @ 20:41:34
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kathleen

VAR har du hittat fågelbordet??



Och puss till Nike

2009-09-22 @ 19:23:22
Postat av: Sanna Nikes matte

Jag köpte den i Tyresö centrums blomster affär. Det var den sista. Vet inte om de får in nya.

2009-09-23 @ 08:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0