Säfsen

En härlig Weekend i Säfsen. Vi skulle lära oss åka slalom. Barnen har aldrig åkt, mannen i huset kan åka och jag åkte senast ca 24år sedan.
En fin stuga hade vi....

Hämtade skidorna och spanade in backen på kvällen

Barnen hittade en kompis....

Fint rum barnen fick och de gjorde....

...rummet hemtrevligt på två minuter :)

Lite ivriga på kvällen, då prövades pjäxor och hjälm med pyjamas. Imorgon skulle det åkas för första gången!

Första morgonen i backen skulle vi få på oss pjäxor. Kan säga att det tog lite tid för oss alla fyra.

Barnen gickt till skidskolan och det gick bra att åka för dom.

Jag kände mig för i backen och det gick bra i det lätta skidbackarna. Såklart skulle jag åka högst upp och då efter 1 timmes åk ramlade jag och slog i knäna och armbågen. Det blev stora blåmärken och ont hade jag resten av resan men åkte ändå ;)

Det blev mycket åkande första dagen och barnen lärde sig jättefort att åka. Johanna var lite försiktig men Cilla åkte störtlopp, hon tycker om farten....

På kvällen hade vi trötta barn...

Jättetrötta...

Sedan åkte vi mycket de resterande dagarna

Små vurpor då och då...

Fint väder hade vi....


Och hur tog katterna det när de inte fick följa med på resan??????

"Va!!! Har ni varit borta i några dagar. Det har jag inte märkt!"

Och lilla Prinsessan Puma låg och sov när vi kom hem...Ser bekvämt ut :)





Kommentarer
Postat av: paulina

Haha! Kan tänka mig att minstingen körde störtlopp :P Ni ser ut att ha haft jättekul, jag vill också kunna åka slalom-skidor nu! Puss!

2011-03-30 @ 16:35:57
URL: http://repatriering.wordpress.com
Postat av: Inkan o Ligan

haha Ser underbart ut.

2011-04-02 @ 09:25:20
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0