Mycket svamp fortfarande.....

Det var dax och gå till skogen igen. Svamparna väntar....
Tog på mig "landet outfit" :) Alltid lika stilig jag.........?

Nike hade inte en tanke på att gå ut. Brrr!!! Det är juh kallt.

Som vanligt hade inte Puma stigit upp......

Rambo tittade på mig lite sömnigt och somnade om. Det blev bara jag och Cilla som traskade iväg till skogen.

Det fanns svampar i mängder.... Här dagens fångst. Färdig rensad och stekt.
En stor ugnsform med höstkantareller blev det.

Det var så soligt på söndag så vi tog en sväng till i skogen. Det blev mycket svamp då med.
Rensa var inte så roligt men med en grillkniv och bullpensel gick det bra :)

Stekte igen.....

Den här svampen i korgen fick vara. En hårig "kattantarell". Den är giftig ;))))

Kommentarer
Postat av: mooch

Ja, de är farliga de där "håriga kantarellerna"!! =) Vilken sötnöt!

2011-10-19 @ 11:01:23
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0