Barnen vaccinerade nu

Var och vaccinerade barnen mot influensan igår......

Vad det var mycket folk och vilken stämning. Det var tur att ingen blev nedslagen. Har aldrig varit med om värre.
De skulle öppna klockan två och vi skulle ta en kölapp. Jag kom dit med barnen kl. två och de hade redan delat kölappar sedan kl ett. Vi fick nummer 204, det var redan 200 personer före och vissa hade flera barn... Sedan kom det bara mer och mer folk. De hade delat ut ca 500 lappar när de insåg att de inte skulle hinna med flera den här dagen eller 1500 doser skulle ta slut. Tänk er hur föräldrarna reagerade då. Kan bara säga de var inte snälla....
Efter en timmes väntar var det nr 70 på tur, med lite matte insåg jag att det skulle ta några timmar till .
Stämningen i lokalen var katastrof. Ingen information, irriterad folkmassa med skrikande barn. Jag tyckte synd om personalen som jobbade där, de gjorde juh det bästa av situationen men det var såååå dåligt organiserad det hela.
Men till slut strax före fem var det våran tur och det gick fort när man väl kom in. Sedan fick jag höra att barnen ska vaccineras en gång till tidigast om 3 veckor. Ska vi gå igenom det här igen???? Hoppas allt är bättre organiserad nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Ligans talesman

hahahhaha

Det är kuuuuul med allmänna saker.

Ända tills jag kanske drabbas av det själv med Maria. skratt

2009-11-11 @ 12:16:39
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: pavvi

usch!!

tänkte vaccinera mig med men jag orkar inte stå i kön, inte efter den här historien! tydligen så är vi studenter i riskgruppen också...blää

men bra att de fick vaccin så att det inte börjar sprida sig i skolan :)

2009-11-11 @ 15:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0