En vecka sedan Nike flyttade hit och tog över...... :)

Matte här igen. Tänkte bara titta tillbaka på veckan som gått. Nike verkar känna sig som hemma här hos oss.
Hon tycker om att vara själv och få all uppmärksamhet. Det finns alltid någon som har tid med henne =)



Nike och mini-matte


På nätterna när Nike är som aktivast kan kännas lite jobbigt för att min skönhetssömn blir lite lidande *skratt*
Nike har fått för sig att hon ska putsa min päls dvs fixa min frisyr. Det känns inte så trevligt när någon kommer och slickar och gnager på huvudet mitt på natten eller jamar högt och tycker att ny ska vi leka........ Men vad gör det om hundra år, om man inte får sova *ler*

Jag kan ju nämna att Nike har en ny hobby igen!! Hon gillar och tova eller filta som det kallas också. Jag gör små figurer av ull.


Får figurer jag har tovad av ull.

Det Nike gjorde första gången hon prövade blev en dregglig ullboll *skratt*
Men det är inte lätt och tova när man är en katt :)
Efter att ha slickat och borrat ner huvudet i ullen nöjde hon sig att ligga på allt.



Nästa gång vi tovar blir det under kontrollerade former. Det blir ingen bra resultat av slemmig ull.
Vi får se den dagen jag ska göra smycken vad Nike hittar på då ;)

I lördags var Ingrid och Maria och hälsade på. De fick se att Nike har det bra här också (fast jag vet att hon visste det redan).
Kolla gärna ligans.blogg.se och se Nikes kompisar. Länken finns i högerspalten, det är bara klicka på Nikes kompisar.

Vi fick så söta plåtburkar till kattmaten


Det har gått så bra med Nike. Hon trivs med oss och vi med henne.
Hon är en busig liten dam som tar för sig mer och mer varje dag som går.

Jag sätter in några foton till på Nike :)




Spanar in Loppan...



Så här brukar Nike sitta. Det ser roligt ut


Kommentarer
Postat av: Ligans Talesman

Det är så otroligt roligt att läsa om Nike.

HOn mår som den värsta bortskämda Princessan verkligen och ja, jag vet att Nike har det toppen.

Så glad över att ni ville ha henne och att hon kom till er.

Kramar i Massor GammelMatte

2009-09-14 @ 20:54:16
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0