"Extreme Cat home makeover" Del 1

Tänkte skriva om vad det är som händer med lägenheten när en eller flera katter flyttar in.
Själv fick jag en katt hösten 2009 och nu har jag 3 stycken. Vi kan börja med vad hände med mina blommor? Jag hade många blommor och prydnadssaker i vardagsrumsfönstret. Men efter ett tag insåg jag att det inte bara var jag som gillade blommor :)

"Jag tycker om blommor jag med!! Roligt och riva av blad och putta ner krukorna"

Nu för tiden är antalet blommor kraftigt reducerade och fler försvinner hela tiden. Antalet prydnadsaker är mindre också. Har kvar sådana som tål att slängas på golvet eller är för tunga att flytta på.
Och så har nästa alla krukor aluminium runt omkring sig för att göra det svårare för katterna att gräva i jorden.
Bilden under tog jag för några dagar sedan och nu är ännu en blomma borta.....
R.I.P mina blommor..

"Va, jag gräver inte i jorden eller tuggar på dem!!!"

Och så hade vi långa gardiner i vardagsrummet. Ett par fina fransgardiner med....(har fått reda på att blomman på bilden är giftig för katter, den finns inte mer.)

Men av någon andledning blev fransgardinerna ihoptrasslade. Föstår inte riktigt vad som hände *ler*.
Nu har vi inga långa gardiner i vardagrummet!

Blombuketter saneras från giftiga blommor och placeras högt upp. Hit har inte våra katter hittat. ÄNNU!!!

En helt vanlig syn ibland när jag kom hem. Uppgrävd blomma.......eller som en kattmänniska sa "det är inte katterna som gräver upp blommorna! Du har självmordsbenägna blommor..." *skratt*

Det är bara en liten del av vad händer när katter flyttar in. Fortsättning följer......

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Men vad ska du med blommor till ??

Du har ju katterna liksom.

ler

2011-03-06 @ 09:08:18
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Gammal hederlig häftmassa rekommenderas varmt till vingliga prydnadssaker... katterna får i alla fall kämpa lite mer för att välta ner dem i golvet.

2011-03-07 @ 10:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0