Igår skulle det jobbas mycket.....

Mycket skulle hinnas med den här dagen!! Satte på tvättmaskinen modell "Sanna 1975"
En hink med tvättsåpa och vatten i kannan, sen var det bara och tvätta för hand......

Träbockarna väntade på mig så jag skulle fylla den med panel och måla....

Några målade högar hade jag hunnit igår redan, men de ska målas ett par gånger.

Av en ren slump tittade jag på mobilen och såg att jag fått ett meddelande. Det stod att min kompis med familj var på väg till oss och de skulle komma snart. Snabbt fick jag planera om. Plocka iordning och städa lite. Målningen fick vänta.
Ganska snart efter att de kommet gick mannen i familjen till bastubygget och började måla det jag skulle ha börjat med :) Han fick låna ett par shorts så han inte skulle förstöra sina kläder.
Männen i arbete

Jag umgicks med min kompis hela dagen och gjorde mat till gänget medans panelen blev målad. Bra arbetsfördelning:)

Katterna blev ihjälgosade av deras yngsta dotter. Hon älskar alla djur. Puma behövde inte gå på hela dagen, hon blev buren :)
Här är Puma ocn Nelli.

Det var en trevlig dag som vi avlutade med att gå och simma i Nånö.
På natten var det ett riktigt ordetligt åskväder. Min säng var full med två barn och tre katter. Det blixtrade och brummade. Varken katterna eller barnen tyckte om det. Inte blev det så många timmars sömn den natten!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0